יום שישי, 30 באוקטובר 2009

המדיה החברתית מחייכת לקודאק


מה עושה מותג בינלאומי בתחום הצילום שמזוהה עדיין עם סרטי הצילום הישנים,נתפס כארכאי בעידן המדיה הדיגיטלית ונכווה קשות מהמשבר הכלכלי? מתחיל לחייך !!! (והמדיה החברתית מחזירה לו חיוך)
כולנו מכירים את ענקית ציוד הצילום קודאק. הבעיה מסתבר, שרובנו עדיין מזהים את קודאק עם סרטי צילום,אלבומים מודפסים ובקיצור כל מה שמזכיר לנו את העידן שקדם למדיה הדיגיטלית (היה פעם עידן כזה תתפלאו). מסתבר שהבעייתיות בתדמית המותג יחד עם בעיות נוספות שהצמיח המשבר הכלכלי בשנת 2008, פגעו בקודאק קשות וברבעון השלישי של השנה היא אף דיווחה על הפסדים של 111 מליון דולר. אולם, דווקא המשבר הכלכלי, הוא זה שמביא עימו הזדמנות ובקודאק מיהרו לרכב עליה ולרתום למירוץ דווקא את המדיה החברתית שמשום מה עקפה אותה בסיבוב...

ממש בימים אלה (ולראשונה מאז 2005) יוצאת קודאק בקמפיין המשלב בין המדיה המסורתית (סרטוני טלוויזיה ופרינט) והמדיה החברתית תחת הסיסמא: "“It’s Time to Smile”. הקמפיין מתייחס לצורך בחיוך ותחושה חיובית דווקא בעת משבר כלכלי ורגע לפני ההתאוששות ממנו והוא כולל אסופה של רגעים שגורמים לנו,למשפחה,לחברים לחייך ולהנציח אותם. למעשה זהו המשך של קמפיין מדיה חברתית שרץ כבר מחודש יולי תחת הכותרת "Bright Side Tour". הערך המוסף וגם היופי של הקמפיין הזה הוא בשימוש החכם שהוא עושה במדיה החברתית, או יותר נכון ב"שגרירים" שנרתמו לצורך המשימה. מדובר בצמד סטודנטים מ - Purdue University הנקראים “The Compliment Guys" . הצמד מתייצב ברחבי ארה"ב עם מצלמה מנציח סיטואציות מחיי היומיום של משפחות או קבוצות חברים אשר מצדיקות חלוקת מחמאות ופידבק חיובי ודואג כמובן להעלותן לרשת.

וזו רק חלק מההסתערות של קודאק על העולם הדיגיטלי והמדיה החברתית. פעולות נוספות כללו:

  • פיתוח אלבום דיגיטלי מושקע בשם Konga Line
  • פיתוח אפליקציית פייסבוק בשם Smile Meter
  • פיתוח אפליקציית iPhone בשם Smile Maker

אך יותר מכל לדעתי, המהלך שמראה עד כמה המותג הפנים את החשיבות של לקיחת חלק אינטגרלי מעולם המדיה החברתית הוא פרסום מדריך המדיה החברתית של קודאק בו ניתן למצוא בין היתר: לקסיקון מפורט של מונחי מדיה חברתית ו-Web2.0, מגוון עשיר של "טיפים" לפעילות במדיה החברתית (כולל עצות שימושיות למדי מהבלוגר הראשי של קודאק), חשיפה של "מדיניות המדיה החברתית בקודאק" -מאין קוד אתי לעובדי קודאק המעודד אותם לשמור על ערכים כגון: פרטיות המשתמש, שקיפות ושיתוף מידע , הזדהות מלאה עם המותג אך המנעות מתוכן שמטרתו אך ורק לשווק מוצרים ועוד. וכמובן הצצה ליישומים והפעילויות שמובילה קודאק במדיה החברתית.

ולסיום, קצת ביקורת...
משיטוט קליל בדף ה-FANS הבחנתי בלא מעט תגובות שלא זכו מענה על ידי נציג קודאק. למעשה, רק התלונה הראשונה זכתה למענה (זה היה ב-15 לאוקטובר). אז במה שנוגע לחווית תוכן גולשים הציון של קודאק בהחלט מרשים אך בכל מה ששייך למיקור קהל (Crowd sourcing ) יש עוד מה לשפר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה