יום חמישי, 1 באוקטובר 2009

הבלוג עדיין חי ובועט (ובסוף גם רווחי...)

במגזין הטלוויזיה הקנדי Buziness News Network נערך לאחרונה דיון מרתק אודות המגמה אליה נוטה תעשיית הבלוגינג. אין ספק כי העוצמה שצברו הרשתות החברתיות, אתרי המיקרובלוגינג ואתרי השיתוף הפכה את הבלוגרים מצד אחד לחלק חשוב מאוד בתעשייה הזו. הם למעשה מהווים ספק תוכן חשוב, משמשים כמנהיגי דיעה וכמאין "שוטרי תנועה" המכוונים ומנווטים את כמות התוכן העצומה המופיעה ברשת. אולם מצד שני כמות ה"מתחרים" שקמה לכל בלוגר למעשה, עלולה אולי לפגוע בו? האם כעת, כאשר ניתן להשיג את אותו המידע גם ברשתות חברתיות למינהן, הבלוג ייהפוך לכלי פחות רווחי או פחות אטרקטיבי בעיני מפרסמים למשל?

הבלוגרית לייפני לו (Lainey Lui) בעלת הבלוג הפופולארי Laineygossip.com טענה כי תעשיית הבלוגינג אינה "מזדקנת" אלא להיפך. לדבריה "עדיין יותר ויותר אנשים מגלים עניין במה שיש לי או לבלוגרים אחרים לומר. נשים למשל, תמיד יאהבו לרכל ולפטפט והבלוג שלי מאפשר להן לעשות זאת בתדירות רבה ולרכז במקום אחד את מה שהן מחפשות" . המפרסמים כך מסתבר, לא מתעלמים מכך וכמות המפסרמים בבלוג של לייפני לו בהחלט מעוררת הערכה.


סטיב רובל (Steve Rubel) מחברת המדיה , Edelman Digital לעומת זאת,טוען שתעשיית הבלוגינג אכן "מזדקנת. העובדה שלמעשה מאחורי פיסת תוכן ברשת יכולים לעמוד כל כך הרבה גורמים ולבלוגרים למעשה יש יותר ויותר מתחרים, יוצרת עבור כל בלוגר בעיה שכן הוא עלול למצוא עצמו פחות ייחודי ופחות אטרקטיבי"


דעתי? אי שם באמצע....

מצד אחד התחרות אכן קיימת. ולכל בלוגר קשה יותר מתמיד להמציא את עצמו מחדש. לעדכן ולספק לקוראים שלו ערך מוסף שהם לא ימצאו ברשת החברתית.
מצד שני, זו אולי קלישאה אך תחרות היא בהחלט מצב חיובי. היא מכריחה את הבלוגרים להתאמץ יותר, להשקיע בתוכן חדש, בקישורים רלבנטיים, בוויג'טים מעניינים שיעשירו את חווית המשתמש ובכלל להפוך את הבלוג למוצר שהם יהיו גאים בו. אני באמת ובתמים מאמין כי בלוג לא נועד להפוך את הבלוגר ל"לוח מודעות" והעובדה שהוא אטרקטיבי בעיני מפרסמים רק מצביעה על המקצועיות והחריצות של אותו בלוגר, אך היא בהחלט לא אמורה להיות המטרה העיקרית.
לסיכום: העובדה כי הבלוג הפך לפלפטפורמה שיווקית גם עבור גופים עסקיים ומקצועיים ומהווה כלי אינגרלי מכל תהליך מיתוג אישי או עסקי מוכיחה כי כוחו של הבלוג אודו במותניו. המדיה החברתית היתה ותישאר ערוץ הפצה משתלם ואפקטיבי עבור הבלוגרים והבלוג בשל יתרונותיו הרבים (תפעול נוח, דינמיות, ואטרקטיביות בעיני מנועי חיפוש) ימשיך ויהיה כלי שיווקי ממעלה ראשונה.
חשוב להפנים כי הרווח לא צריך להיות ממפרסמים המגיעים אל הבלוג אלא מיכולת לקיים דיאלוג עם קהל רחב של צרכנים וצרכנים אופציונליים ובעיקר לשמש כמנהיג דיעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה